2. 9. 2021.

Preporuke

Ivana Maričević

S ciljem isticanja važnosti učenja i pismenosti, u rujnu se obilježava Međunarodni dan pismenosti (8. rujna), a iste poruke nosi i nacionalna obrazovna kampanja Tjedan cjeloživotnog učenja (od 27. rujna do 3. listopada 2021. godine). Ususret početku još jedne izazovne školske godine, kad su ove teme osobito u fokusu, tvoja ti Knjižnica donosi preporuke knjiga koje se bave ovim pitanjima.

U društvu preplavljenom informacijama i izloženom stalnim promjenama znati učiti i biti spreman na neprestano usavršavanje postaje neophodna vještina, a knjige koje ti predlažemo pravi su izbor ne samo za one uključene u odgojno-obrazovni proces već i za sve one koji žele bolje razumjeti učenje i razviti vještine upravljanja učenjem. Nastali iz pera stručnjaka na području odgoja i obrazovanja, naslovi koje donosimo u nastavku književnim će ti prikazom te spojem teorijskog promišljanja i praktičnog iskustva približiti svijet učenja i uputiti te u alate za postizanje vještina potrebnih za avanturu spoznavanja te pokazati kako najbolje iskoristiti vlastite potencijale za upijanje informacija, znanja, ideja. Izaberi neki od naslova koji te pozivaju da pođeš putem učenja, čak i ako si davno napustio/napustila školske klupe!

O učiteljskom pozivu iz pera književnika i učitelja

U srcu memoarskog djela Učitelj američkog učitelja i književnika ovjenčanog Pulitzerovom nagradom, Franka McCourta, tema je učiteljskog poziva u svoj njegovoj složenosti. Trideset godina profesorskog iskustva u srednjim školama i na njujorškim koledžima književnik je pretočio na stranice ove knjige u kojoj te vodi putem kojim je prošao od početka karijere do umirovljenja, zorno ti prikazujući izazove s kojima se na tom putu susreo. Kako je autor vlastito životno iskustvo ugradio u svoj učiteljski poziv, kako su izgledale njegove nekonvencionalne metode poučavanja, koje je sve uspone i padove zabilježio, otkrit ćeš u ovom literarnom biseru koji nosi snažnu poruku o važnosti učiteljskog poziva i koji je pravi izbor za sve zaljubljenike u vrhunsku književnost!

O fenomenu finskog učenja 

Kirsti Lonka, profesorica psihologije obrazovanja na Sveučilištu u Helsinkiju koja se bavi razvojem programa za obrazovanje učitelja, s naglaskom na inovativnim načinima učenja i poučavanja, u knjizi Fenomenalno učenje iz Finske približava ti jedan od najboljih svjetskih obrazovnih sustava. Finski kurikulum, integrirani način učenja i poučavanja, naglasak na fenomenima koji su u središtu interesa učenika, najnovije spoznaje na području obrazovanja, inovativne pedagoške metode, implementacija tehnologije u obrazovne procese i online obrazovno okruženje teme su koje te očekuju na ovim stranicama kojima teče i snažna poruka o važnosti besplatnog i jednakog obrazovanja za sve, koje je pretpostavka napretka. Saznaj više o fenomenu finskog obrazovnog sustava te otkrij zašto finski učenici ostvaruju izvrsne rezultate u svim oblicima pismenosti!

Početci učenja

Alvaro Bilbao, ugledni španjolski neuropsiholog i doktor psihologije, u svojoj globalnoj uspješnici Dječji mozak objašnjen roditeljima jednostavnim ti jezikom donosi najnovije spoznaje iz područja neuroznanosti i dječje psihologije upotpunjavajući ih brojnim savjetima i primjerima iz vlastitog iskustva oca troje djece. Stavljajući naglasak na prvih šest godina djetetova života kad mozak ima najveći potencijal i kad se stvaraju temelji za kasnije funkcioniranje djeteta tijekom života, autor svim zainteresiranim čitateljima omogućuje bolje razumijevanje funkcioniranja dječjeg mozga i važnosti odgojnog procesa u tom razdoblju kako bi dijete razvilo intelektualne i emocionalne vještine neophodne za ostvarenje svojeg punog potencijala. Pročitaj knjigu koja će te obogatiti novim spoznajama i pridonijeti boljem razumijevanju djetetova svijeta!

Ranko Rajović, stručnjak na području odgoja i obrazovanja, dugogodišnji predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa, UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece, osnivač Mense Srbije i Odsjeka za darovite Nikola Tesla Centar, autor je inovativnog programa NTC sustava učenja. U knjizi Kako igrom uspješno razvijati djetetov IQ: [NTC sustav učenja] donosi ti niz aktivnosti i igara za djecu osmišljenih u sklopu NTC sustava učenja, u koji je ugradio najnovija otkrića iz područja neuroznanosti kako bi ih primijenio u svakodnevnom životu i potaknuo uspješan razvoj djece od najranije dobi. Saznaj kakav je to NTC sustav učenja, kako se i gdje provodi te kakve rezultate polučuje!

Helga Baureis i Claudia Wagenmann autorice su knjige Djeca bolje uče uz kineziologiju: savjeti i vježbe za lakše učenje i bolju koncentraciju u kojoj se bave problemima učenja i postizanja uspjeha u školi, pri čemu ističu važnost tjelesne aktivnosti. Ukazujući na povezanost između razine fizičke aktivnosti, zdravlja i moždanih funkcija djece, autorice su knjigu upotpunile brojnim praktičnim vježbama koje pokazuju kako se pokretom mogu aktivirati određeni dijelovi mozga odgovorni za učenje, pamćenje i koncentraciju. U ovoj knjizi namijenjenoj roditeljima, odgojno-obrazovnim djelatnicima i svima onima koji rade s djecom pronaći ćeš korisne informacije i savjete o tome kako osloboditi djecu od stresa, potaknuti dječji potencijal, a time i otvoriti put k boljem uspjehu u školi. Istraži što ovaj kineziološki savjetnik kaže o učenju!

Vodiči za uspješno učenje

Autorica Elena Kamarovsky u knjizi Tajne uspješnog učenja: razvijamo pamćenje, ustrajnost i koncentraciju promišlja o teškoćama s kojima se suočavaju mnogi roditelji i učenici u procesu učenja zbog opterećenosti školskim obvezama i zahtjevnim programom te zbog nedostatka motivacije. Osim što se posvetila ulozi koju motivacija igra u uspješnom učenju te pamćenjem i koncentracijom kao važnim čimbenicima  učenja, autorica u ovom praktičnom vodiču učenicima osnovnoškolske i srednjoškolske dobi donosi i konkretne savjete o razvijanju tehnika uspješnog učenja uz pomoć jednostavnih testova koncentracije i pamćenja. Ova knjiga, koja je upotpunjena i preporukama za roditelje utemeljenima na pedagoškim i psihološkim znanstvenim spoznajama te istraživanjima mozga, poziva čitatelje da se naoružaju vještinama koje će im pomoći u uspješnom svladavanju znanja!

Stručnjakinje na području pedagogije Maja Jerčić i Jelena Sitar, godinama se baveći proučavanjem učenja, kreativnosti, motivacije i kritičkog mišljenja, udružile su snage i razvile program koji su opisale u knjizi Učimo učiti: što je kvalitetno znanje i kako ga stjecati. Cilj je programa razvijanje kompetencija potrebnih za samostalno i kvalitetno učenje, što je ilustrirano prikazom različitih metoda učenja nastalih u okviru programa kako bi omogućile lakše razumijevanje sadržaja kvalitetnijom kategorizacijom i povezivanjem informacija. Priručnik koji promiče ideju o učenju kao zabavnoj i kreativnoj aktivnosti može biti koristan alat ne samo onima koji su uključeni u odgojno-obrazovni proces već i svima onima koji žele bolje razumjeti učenje i usavršavati se u tom procesu. Želiš izbrusiti vlastite vještine učenja te osvijestiti vlastite potencijale? Savjeti izneseni u ovoj knjizi mogli bi ti u tome pomoći!

O teškoćama u učenju

Diana Hudson, britanska nastavnica s 30-godišnjim iskustvom rada u školi, u knjizi Specifične teškoće u učenju: što učitelji i nastavnici trebaju znati dala je temeljit pregled najčešćih poteškoća u učenju s kojima se susreću učenici i učitelji te ponudila smjernice za svladavanje poteškoća u njihovu radu. Na ovim stranicama pronaći ćeš obrađene teme disleksije, diskalkulije, disgrafije, dispraksije, hiperaktivnog poremećaja, poremećaja iz autističnog spektra i Aspergerova sindroma te opsesivno-kompulzivnog poremećaja. Svako je poglavlje ove knjige, u kojoj je prisutna poruka o važnosti prilagođavanja nastave učenicima s teškoćama, posvećeno pojedinoj teškoći i znakovima po kojima se može prepoznati, a  obogaćeno je i smjernicama za rad s takvim učenicima. Zaviri u retke koji će biti korisni svima onima koji se suočavaju s teškoćama u učenju!

U svijetu digitalnog obrazovanja

Igor Rukljač i Ivana Jurjević Jovanović autori su knjige Digitalno učenje u razrednoj nastavi: analogni priručnik za digitalno doba u kojoj promišljaju o konceptima elektroničkog učenja, obrazovanja na daljinu i nastave u virtualnom okruženju, o specifičnostima i izazovima takvih oblika obrazovanja, donoseći i primjere iz prakse. Uz uporište u teoriji i znanstvenu potkrijepljenost iznesenoga, autori upotpunjavaju sadržaj donoseći praktične primjere brojnih alata za kreiranje digitalnog sadržaja u nastavi. Knjiga u kojoj se propituju mogućnosti primjene digitalnih tehnologija u radu s učenicima može biti poticajna i korisna svima uključenima u odgojno-obrazovni proces. Posavjetuj se i ti s priručnikom koji obiluje praktičnim primjerima mogućnosti virtualnog obrazovanja!

Majstor pamćenja o pamćenju i učenju

Višestruki prvak Svjetskog prvenstva u pamćenju, upisan u Guinnessovu knjigu rekorda, i autor brojnih uspješnica na temu učenja i pamćenja Dominic O’Brien, u knjizi Brzi um: trening učenja i pamćenja prema metodi Dominica O’Briena s čitateljima dijeli tajne zahvaljujući kojima je postigao izvrsne rezultate. Višegodišnje iskustvo proučavanja i usavršavanja umijeća pamćenja te razvijanja mentalnih sposobnosti, autor je ukoričio u ovoj knjizi u kojoj ti donosi niz savjeta o pamćenju, usvajanju gradiva i polaganju ispita pokazujući na koji način poboljšati pamćenje i unaprijediti kognitivne sposobnosti te postizati bolje rezultate u osobnom i poslovnom životu. Ova zabavna i poučna knjiga pronašla je put do brojnih čitatelja različite dobi koje zanima kako iskoristiti vlastite potencijale te izbrusiti prirodne sposobnosti. Pročitaj i ti što o učenju kaže jedan od najuspješnijih ljudi u području mentalne atletike!

Dođi na Odjel književnosti i/ili Znanstveni i studijski odjel svoje Knjižnice, izaberi naslov za sebe i čitaj, uči, rasti! Pogledaj koje ti još preporuke naslova na temu učenja donosimo u biltenu koji te čeka na posudbenom i informativnim pultovima tvoje Knjižnice!